lördag 14 november 2009

Vinter

Vintern närmar sig med stormsteg. Lite snö har dalat ner vid flera tillfällen, men det blir inte så mycket med det som tur är. Det kan gott vänta ett tag till. Det blir så mycket exta tjat när snön kommer och då menar jag på jobbet. Det ska ju kastas snöbollar åt alla håll och kanter där det inte ska kastas. Jag har full förståelse för att det är kul att kasta snöbollar, men jag förstår inte varför man inte kan respektera varandra och låta bli att kasta på de som inte vill vara med i den leken.

Varför är det så roligt att vara motvalls???

2 kommentarer:

  1. Ha ha håller med dej. Men samtidigt så tänker jag på när vi själva var små, inte var det såna diskussioner då. Det kastades hej vilt o ingen sa nåt. Bara det inte var sten i bollen så kunde man kasta sa fröken. Men dagens ungdomar e kanske lite mer ömtåligare än förr. Ops, va gammal jag lät nu. Men tycker det e lite sant i det hela. Kram iaf o hoppas du e återställd. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är sant Kicki, men idag bakar nog ungarna in mer aggressioner i snöbollarna. Det ska göra ont. Som jag minns så kastades det snöbollar hej vilt förr, men det var mer fair play. Är det vi vuxna som skapar detta genom alldeles för mycket regler? Vi är där och hackar på dem hela tiden. De har ingen chans att lära sig ta ansvar för sina handlingar. Detta kan diskuteras i all oändlighet. Men för att kunna ta ansvar måste man få ansvar att förvalta.

    SvaraRadera