söndag 25 oktober 2009

Myshelg

Ingemar frågade redan i torsdags om vi skulle gå på bio på fredagen. Det var länge sedan vi var på bio, så det vore kul tänkte jag. Ingen av barnen skulle komma hem heller, så det passade ju bra. Blev lite sen från jobbet, men vi hade gott om tid. Vi handlade och åt i stan och sen åkte vi till Palladium. Vi var i god tid. Konstigt att klockan alltid går så väldigt sakta då. När klockan var tio i åtta så tändes strålkastare i biografen och maskinkillen kom ut i salongen och meddelade att det var något fel i maskineriet så det skulle inte visas någon film. Snacka snopet! Ja ja, det var bara att åka hem.

Lördagen startade med kaffe på sängen, en trevlig vana tycker jag som får kaffet på sängen. Vi hade bestämt i veckan att vi skulle röja den här helgen eftersom inga barn skulle komma hem. Så vi städade o fejade o röjde mest hela dagen. Jag förberedde kvällens mat också. Vi skulle få besök av våra goda vänner från Mon. När jag låg på sjukhus så kom ju Irs och hälsade på och hade md en tidning. Där hade jag hittat ett recept på Flygande Jenny (Jakob) som var så himla gott, så det bjöd vi på. Till förrätt blev det snittar med rostbiff och massa krafs som Ingemar fixat och till efterrätt blev det hemmagjord glass med fruktsallad. Mumma!

Även om det blev ganska sent på lördagen, så gjorde den där extra timmen att jag var klarvaken före halvåtta. Vi skulle fortsätta röjandet även idag. När vi hållit på en bra stund var inte klockan mer än tio. Då tog vi en planlös tur med bilen. Till slut hamnade vi i Arvika och då passade vi på att handla. När Ingemar skulle betala så sa kassörskan att det inte fanns tillräckligt med pengar på kortet. Så jäkla pinsamt, men samtidigt visste jag att det inte kunde stämma. Då sa kassörskan lite nonchalant att hon kunde dra kortet en gång till. Då fanns det helt plötsligt pengar. Fy sjutton så irriterad jag blev då. Det minsta kassörskan kunde gjort då var väl ändå att be om ursäkt, men inte då. Usch!!!

Men i det stora hela har helgen var mysig. Så nu sitter jag här i mitt nyröjda hem och känner mig nöjd. Men det finns mycket kvar att rota i. Fy tusan vad skräp man samlar på sig. Det kanske är dags att flytta, så man får gjort en ordentlig genomröjning.

Migrän då?? Jag har inte haft ont i huvudet sen jag kom hem från sjukhuset. Det är kors i taket. Peppar peppar!!!

1 kommentar:

  1. Tittar bara in här för att kolla hur Du mår. Men Du har inte uppdaterat bloggen på ett tag.

    Ha en trevlig helg i alla fall!

    SvaraRadera