söndag 12 december 2010

En fängslande shoppingweekend

Årets julshoppinghelg av avhandlats denna helg. Vi bodde på hotell Bilan i Karlstad. Det är ett gammalt fängelse, som gjorts om till hotell. Fräscht och trevligt! Jag tror visserligen att det spökar där, för det knackade på dörren ett par gånger. Sista gången var klockan nästan halv tolv. Kanske det var den gamle fångvaktarn som gick sin runda. I hotellets källare finns ett museum, där en del av det gamla fängelset bevarats. Inte roligt att bli inlåst där kan jag tro. Vi hade tur att få egen nyckel till vårt rum.

Vi började med en runda på IKEA och sedan vidare till Begviks köpcenter. Därefter käkade vi på MAX. Vi åkte till hotellet för att se om vi kunde komma in på rummet. Det fanns ingen parkering på hotellets parkering. Jag frågade vart man kunde parkera och eftersom det var fullt utanför muren fick vi en parkeringsplats på insidan. den kostar vanligtvis 75kr, men det bjöd hotellet på eftersom det var fullt på utsidan. Stora kuddar hade utlovats oxå och stora var de. Det kan jag lova. Hade nästan nackspärr imorse.

Vi gick iaf på stan efter att vi checkat in. Träffade I o S på Pitchers innan vi gick tillbaka till hotellet. Kvällsbufféen bestod av taco. Mätta och belåtna gick vi en runda på hotellet innan vi gick till rummet.

Ingemar skulle ju upp och väcka tuppen som vanligt, så det var att gå upp tidigt. Sen försökte han lura i mig att frukosten var mellan 7.30 och 9.00. Jag förstod egentligen att det inte var så, men samtidigt är det gott att äta tidigt innan ruschen. Vi åt i matsal och drack sedan kaffet i hotellets vinterträdgård innan vi packade ihop oss och begav oss ut på stan för mer shopping.

Åter till bergvik och inhandling av en hel del saker. Det är svårt att komma på vad man ska köpa i julklapp, men jag hoppas alla blir nöjda ändå.

1 kommentar:

  1. Åh, va mysigt med en shopping helg! Jennifer och Fredrick har snackat... ev. ska de träffs på juldagen om det passar för att köra skoter. Vi kan väl höras om det går... för vi åker hem sen igen på söndag.
    Vi hörs.. Kram

    SvaraRadera