torsdag 9 december 2010

Kallt!

Nu är det för kallt igen. Fast det är väldigt vackert ute. Rimfrosten har lagt sig som ett tjockt täcke över landskapet. Rusade ut en sväng idag för att ta lite kort. Kunde inte vara ute så länge innan det började nypa ordentligt. Fingrarna stelnade till rejält trots att de var handskbeklädda. Några fina kort blev ändå.




Sen var det gott att komma in igen och tända i kakelugnen. Tigris tycker också det är trevligt med värmen från kakelugnen. Hon ligger så långt ut på sängen som det går och njuter av det.


Idag har jag ingen migrän. Kors i taket med tanke på att jag är ledig.


2 kommentarer:

  1. Åh, va fina bilder....
    Ser ut så här oxå...så fint o vara ute och gå. Här ligger det på ca. -10, känns ok. Fast det är så rå fuktig kyla här.
    Ja, men det vore kul o träffas...vi kommer till mamma på torsdagskväll den 23 dec... åker hem på söndag 26 dec. Sen är det jobb igen i mellandagarna. Hoppas du slipper migränen...jag har lyckats hålla den borta ett tag nu.. peppar peppar.. Ha det bra och hälsa de dina... Kram

    SvaraRadera
  2. Himla fina bilder har Du lagt ut! Det är tacksamt att fota just nu. Ryser när jag läser i din kommentar att Du åkt mc på HÖga kustenbron. Skulle jag aldrig våga!

    Ha en God *Jul! om vi inte hörs.

    SvaraRadera