tisdag 25 januari 2011

Polisbilar

Nu är Specialpedagogikkursen färdig.... äntligen. Fast den har varit väldigt intressant också. men det är skönt att lägga det bakom sig. Vi har haft innedagar för examination igår och idag. Alla redovisade sina rapporter. Alla hade skrivit om intressanta områden, bl.a. om flickor med AD/HD och eller ADD, det var om autism, om diagnosers vara eller icke vara m.m. Frågan är vad jag ska fortsätta med. Jag vill veta mer om specialpedagogik, men även speciallärare är intressant. Ja, vi får se.

När jag åkte till Karlstad i morse så mötte jag 6 polisbilar på 61:an. Det stod 1 polisbil på parkeringen vid Universitetet. Och när jag åkte hem mötte jag inte mindre än 10 polisbilar. Några av dem var nog samma som jag mötte i morse.

Parkeringen var givetvis fullsmockad med bilar idag också, så det var att snurra runt en stund. Till slut fann jag en parkering, men blev givetvis sen pga det. Det påminner om när jag började på Universitetet hösten 2000. Då var det också parkeringsproblem. Det stod bilar överallt och parkeringsvaktbolaget var där och satte lappar på bilarna om att det i fortsättningen skulle bli böter. När jag skulle gå till bilen, så blev jag hejdad av en reporter på NWT. Han intervjuade mig och tog kort (arrangerat sådant) och det kom med i NWT dagen efter. Jag har kvar tidningen någonstans. Det är ett vanligt problem när det är kursstarter och brukar bli något bättre efter hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar