torsdag 6 januari 2011

Sista dagen....

Det är bara att konstatera att detta jullov gått med raketfart. Men jag har haft ett bra lov, även om jag nu inte fått tag på några skidor ännu. Lite mitt eget fel kanske, men än har jag inte gett upp. Det snöar varenda dag nu, så om det bara inte blir töväder, kommer nog snön att ligga kvar ett tag.

Jag har läst en del, både skönlitteratur och fakta. Greven av Monte Cristo var riktigt bra. Gullivers resor är väl inte på samma nivå. Man bör nog ha med sig det politiskt, historiska perspektivet och där är jag i bet. Att Jonathan Swift är politiskt engagerad kan man gissa sig till. Jag är inte färdig med den. Jag läser, vid sidan av, även En riktig människa. Skriven av Gunilla Garland med Asperger syndrom. Hon berättar om sin uppväxt och man får många tankar kring detta. Man inser än mer att man i arbetet med barn inte kan döma utan att ta reda på hur det egentligen ligger till. Många barn blir missförstådda för att de själva inte vet att de inte vet. Det har blivit en del annan faktalitteratur också angående min rapport jag skall sammanställa i specialpedagogiken. Just nu är det ett sammelsurium i mitt huvud, men det brukar ordna sig.

Som sagt... sista dagen på jullovet. Vill hinna med att se Änglagård 3 innan helgen är förbi. Catrin åker till GBG på söndag och vi tänkte gå hela familjen. Ja, Freddan kanske inte vill gå med, men Lisa och hennes Fredrik skall med också. Har en hel del att förbereda inför måndagen också, då det blir ny grupp i hemkunskapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar