tisdag 26 april 2011

Annandagsutflykt

Jag och Ingemar packade fikakorgen och åkte mot norra delen av länet. Siktet var Östmark och Café Memphis som öppnade kl 13. Eftersom vi var tidiga så stannade vi en bit före Östmark och drack vårt kaffe. Rastplatsen var precis vid vattnet och vi hade tur att få se en storlom på nära håll.
 



Vi åkte på sightseeing i Östmark också. Jag har nog inte varit där på nästan 20 år. Hyggligt fint!  Strax före Östmark, närmare bestämt kring Rådom, fanns det väldigt många nyrenoverade hus, som var väldigt fina. Vi åkte via Tossebergsklätten hemåt, men där var det inte öppet, så vi kom inte ända upp. Fin utsikt ändå.

Annorlunda fura på vägen upp på Tossebergsklätten

1 kommentar:

  1. Det verkar ha varit en fin mc-tur uppåt norra Värmland. Tossebergsklätten är högre än jag gillar, usch! Jag var där för ett par år sedan och intog darrande i benen en måltid på restaurangen. ;-)

    Tallen tror jag är ett exemplar av den i skogssammanhang så förhatliga Contortan, en kanadensisk tallart som blev populär att plantera ett tag men som var totalt värdelös som virke. Det var en sån där övergående trend som vi så ofta drabbas av i skolans värld också. Vi kanske ses på tisdag förresten? Eller var det nästa vecka igen tro?

    SvaraRadera