onsdag 6 juli 2011

Man skulle kunna tro att jag glömt lösenordet

... fast det har jag inte.

Just nu är det sommarlov och det skönt, men lite långsamt. Ingemar har ju inte semester förrän i slutet av juli. Tråk!! Jag får väl försöka få tiden att gå ändå. Idag fick jag t.ex. åka till Björklangen och lämna Ingemars ryggsäck som han glömde imorse. Det var ju... lite annorlunda. När jag kom ut på asfaltsvägen fick jag tullen efter mig. Funderade på om de skulle förfölja mig hela vägen till gränsen. Fast de svängde av i Skillingmark. När jag åkte hem igen så stod en annan tullbil efter Asksjön och stoppade mig, men det var en bekant som jag inte pratat med på många år, så det blev bara trevligt. Fast har man rent mjöl i påsen så har man inget att oroa sig för. "Rent mjöl i påsen" i tullsammanhang blev ju lite lustigt.

Fin väg har de fått däruppe i Skillingmark, ända fram till "sockervägen". Tänk om vi kunde få en lika fin väg. Vad glad jag skulle bli. Jag är så urbota trött på den förbaskade grusvägen, så jag kan tänka mig att flytta härifrån bara för det. Ja, det plus att vi inte kan få någon ordentlig Internet-uppkoppling. Men det är väl så när man bor ute i buschen. Då får man skylla sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar