fredag 19 augusti 2011

Hemligt mönster

Ja, precis så var det. Hemligt mönster... i däcken. Tur att det finns nya däck att sätta på när de gamla är helt blanka på insidan. Jag får väl tacka nån högre makt att inget hänt eller att jag blivit stoppad av polisen. Det hade nog inte blivit billigt. Att försöka bortförklara de däcken hade blivit svårt. Det hade nog inte ens jag klarat. Jag nästan skäms när jag tänker på hur det kunde blivit. Men... nu håller Ingemar på att sätta på nya.

Första jobbveckan avklarad också. En massa information och lite planering och en resa till Sunne i Gösta Berlings fotspår. Det var intressant. Och inte nog med det. När vi var i Östra Ämtervik vid kyrkan så fick vi se Fredrik Lindström. Han var där med ett tv-team och filmade. Vi smygfotade honom, fast jag tror att han förstod att vi skulle fota honom från bussen, så han smilade upp sig och tittade i kameran. Skall bli spännande och se vad det blir för program. Han har ju gjort många bra och intressanta program om svenska språket och även skrivit intressanta böcker i ämnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar