onsdag 10 mars 2010

Bara lite ont i huvudet

"Ledig" dag, men ändå inte ledig... som vanligt. Fast jag hade ju ledigt förra veckan. Hela veckan! Det har varit sportlov och det var efterlängtat. Har suttit i telefonkö till SJ i 1½ timma. De har det nog hett om öronen nu med tanke på alla förseningar med tågen.

Freddan har ju varit i Hallsberg och skottat snö vid ett par tillfällen. Han blev intervjuad på tv4 Skaraborg. Som militär är det inte helt ovanligt att man får rycka in vid katastrofer som vinterns snömassor ställt till. Han tyckte att det var roligt att köra hjullastare och lastbil. Det är ju det som de håller på med i sin utbildning. Så det är s.k. skarpt läge.

Det trista med den här dagen är ändå huvudet. Har haft migrän på gång i ett par dagar och idag verkar vara toppen, men fördelen med det är att det förmodligen börjar plana ut oxå. Så imorgon kanske blir en hyffsad dag. Jag blir så låg av detta och orkar inte riktigt tänka. Jag som tänkt sätta mig i solen, men det är för ljust. Så jag sitter inne med neddragna rullgardiner istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar