torsdag 8 juli 2010

Jobba

Om fem veckor gör jag första jobbdagen. Hjälp! Inte för att jag inte vill jobba, men jag vill vara ledig. Har verkligen kommit in i ledigheten och vill vara det för evigt. Fast det kanske jag inte vill om fem veckor. Sånt vet man ju aldrig. Tur att man kan ändra sig. Visserligen ser jag fram emot att börja nytt jobb, men inte än.

Trist väder är det idag, men vem bryr sig egentligen. Bara det inte regnar i helgen. Vi ska till Åmål på bluesfestival och vill inte ha en repris på förra årets regnväder, som var i häftigaste laget. Fast nu är det ett kul minne. Egentligen har jag inte så mycket emot regnväder, men när det hindrar från att göra saker på ett trevligt vis, så är det inte så kul. Som att köra hoj t.ex. Inte kul att vara inpackad i regnkläder då inte. Nä, lagom är bäst. Vad nu lagom är. Det är ju ganska relativt och för mig är lagom.... ja, just lagom. Inte för mycket, inte för lite.... utan precis lagom.

25 grader varmt är ganska lagom. Det går bra med 30 också, men då måste det fläkta rejält. 24 grader i vattnet..... ja, minst. Badkruka? Jag? Ja! Regn? Ja, men helst på natten, men inte ofta. Åska? Nä, helst inte. Lagom är helt enkelt bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar