torsdag 15 juli 2010

Sen sist

Vi kom iväg till Åmål, fastän jag trodde att in i det sista att det inte skulle gå. Jag hade migrän hela förra veckan och det "smakade metall". Det gör det när jag har längre anfall. Då känns det som att inget kommer att hjälpa. Eftersom vi inte skulle åka själv, så var det inte lika lätt att stanna hemma. Det vara bara att packa pillrena och åka.

Helgen gick över förväntan på flera sätt. Det var ett härligt väder och migränen verkade plana ut. Eller så var det så att jag medicinerade perfekt. För det mesta försöker jag klara av anfallen utan medicin, men då går jag bara på halvfart. Nu medicinerade jag i rätt tid och var symtomfri. Snart är tabletterna slut och jag måste förnya recepten.

Nåt som jag blev pissförbannad för i fredags var när vi åkte. Då fick vi se att någon dum jä*el dumpat ett kylskåp på skogen. Jag förstår inte varför man gör så. Om man nu bemödar sig med att lasta in kylskåpet i bilen (jag tror ingen burit det dit), så kan man väl för i hälsingland köra det till tippen. Nu ska vi och alla andra som kör på vår väg (och vi är ganska många) behöva se det där förbannade kylskåpet till någon orkar engagera sig och köra bort det.

Har varit både i Årjäng och Arvika idag. Festivalen börjar ta sig och imorn startar det på allvar. Skulle kunna tänka mig att se Kent, men de är imorn och det finns inga biljetter kvar till imorn och jag har ingen lust att köpa en tre-dagarsbiljett för dryga 1300 spänn. Catrin o Freddan ska dit, så det får väl berätta.

Har lust på hojtur i helgen. Får väl se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar