lördag 20 november 2010

Mössen invaderar

Varje vinter brukar det komma in en mus eller två, men de blir inte långlivade. Förra veckan såg jag spår efter en mus, men ingen mus. Igår däremot fick jag syn på den... I KÖKET. Jag pratade i telefon när jag fick syn på den och skrek väl förmodligen rakt ut. Det finns nästan inget äckligare än möss inomhus... jo, kräldjur inomhus, men det är en annan historia. Jag ropade givetvis på Ingemar och sen avslutade jag samtalet och la märke till att jag stod upp i... sängen. Ut med fällorna och så var väntan igång. Nu skulle mössen döden dö. Det tog inte så lång tid innan en av fällorna small. Man kan i sitt stilla sinne önska att det var en ensam förvillad mus, men idag har vi tagit två. Alltså är vi uppe i tre. Skall det bli ett musår måntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar