söndag 13 februari 2011

Blommor

Tulpaner från vedumsgänget

Rosor från Ingemar
Jag har fyllt år.... igen. Eftersom barnen hade annat för sig igår, bestämde vi oss för att gå på bio i fredags. Vi såg Wälcom to Knohult. Helt hysterisk film. Jag skrattade så jag kiknade stundvis. Den passade väl min torra humor kan jag tro. Många bra skådisar med. Vi passade på att käka pizza när vi ändå var i stan.

Lördagen började med att vi körde Catrin till tåget. Hon skulle till Stockholm. Därefter handlade vi. Jag fick välja mig en present. Jag hade önskat mig en elektrisk juicepress och det fick jag. Så nu pressar jag apelsiner för glatta livet. Mumsigt med nypressad apelsinjuice. Det tyckte jag däremot inte när jag var liten. Mamma pressade apelsinjuice till mig och brorsan, men jag tyckte det var surt. Fast nu älskar jag det.

Jag och Ingemar blev ensamma hemma och hade det lugnt. Jag är ju så himla trött ändå, så det var nog tur. Jag sov så gott på soffan medan Ingemar dammsög. Tigris kom och la sig hos mig också. Där låg vi till blomsterbudet kom med blommor från vedumsgänget.

Ända smolket i bägaren den här helgen har varit kylan. Nere under minus 20 igen. Usch!!!

1 kommentar:

  1. GRATTIS! Det är kul att fylla år och inte fel att göra det på årstider som är riktiga oxveckor. Då blir det lite variation.

    Vilken fin bakgrund Du har fixat till på bloggen!

    Va skönt att blodvärdena är på uppåtgående nu till slut. Blodpudding är inte det sämsta.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera