söndag 6 februari 2011

Hjärnbrist

Eller kanske järnbrist, men det leder nog till hjärnbrist. Har järnbrist och förmodligen akut sådan. Doktorn ringde och sa att jag måste komma igen och ta mer prover och efter den andra provtagningen låg ett brev i brevlådan med meddelandet att det var lika lågt fortfarande och inga järndepåer tillgängliga. Kanske inte konstigt att jag är så trött. Teflonhjärna lider jag av också, men det är tydligen ett symptom av järnbrist. Ja ja, lite järntabletter kanske kan rätta till det, men å andra sidan var det ju inte länge sedan jag åt en järnkur. Förhoppningsvis kanske jag träffat på en läkare som vill finna orsaken till varför just jag inte får till det här med järnet. Ingemar tyckte att det var väl konstigt eftersom jag äter så mycket spenat. Han tycker också att jag skall äta mer blodpudding, men det tycker inte jag.

Nu laddar jag för en ny arbetsvecka. Tur iaf att jag trivs så himla bra på mitt jobb.

2 kommentarer:

  1. Hej Marianne! Long time - no see! Järnbrist kan vara knepigt att komma till rätta med. Min mamma kämpade hela livet med sin, hade svårt att få tabletter att hjälpa. Hon upptäckte till slut att rejält med färsk persilja var boten, det fick tydligen hennes kropp att ta till sig järn. Hon klippte ett lager på en smörgås varje morgon och därmed klarade hon sig. Men jag har ingen aning om varför det fungerade och jag tror inte att hon heller visste. Det kanske inte hjälper någon annan men rätt ofarligt att testa. Låter otäckt att alla depåer är tömda också, inte underligt om Du blir trött.

    Lycka till med järndilemmat och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Inga: Tack för tipset. Det var nog en bra kur med persiljan. Ska prova det.

    SvaraRadera