onsdag 9 september 2009

Onsdag igen

Snacka om att tiden rusar. Man hinner knappt tänka så har en vecka försvunnit. Skönt att vara ledig mitt i veckan i alla fall. Fast idag är jag förkyld. Har väl blivit smittat av alla sjuka elever. Det har snorats den sista veckan, så det är ju inte konstigt att jag också blev snorig. Det sitter bara i näsan som tur är och jag känner mig på bättringsvägen. Så i morgon går jag till jobbet igen. Jag tycker verkligen om mitt jobb och mina arbetskamrater. För att inte tala om alla barnen. de är så härliga. Även om man blir lite uppretad ibland, så är de mestadels härliga. Ja, jag tycker verkligen sååå mycket om dem allihop. Enda smolket är att jag känner mig otillräcklig. Jag hinner inte med den kvalitetstid med var och en som jag skulle vilja.

Idag kommer Ingemar hem från jaktresan till Liden ovanför Sundsvall. Han har varit borta sen i söndags. Även om det går bra att vara ensam, så tycker jag inte om det. Det blir så tyst och då vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag minns när barnen var små och de skulle vara hos mormor en stund så jag skulle få chans att städa undan. Det gick inte lång stund innan jag var tvungen att åka och hämta dem. Jag fungerade bäst när de var hemma. Nu är ingen av dem hemma. Lisa är mest hos pojkvännen, Catrin är i Göteborg och pluggar och Frederick är soldat i Skövde. Så här är tyst på veckorna. Det är bara jag och Ingemar hemma. Fast nu har vi vant oss vid det och det är trevligt det med, men desto roligare när barnen kommer hem.

3 kommentarer:

  1. Jag läser Din blogg och ser att Du också blir jägaränka ibland. Det kommer att drabba mig också framöver under säsongen. Jag tror att gubben här ska på en jakttur till Ockelbo för älg och till Norrland för hare och så kanske vi åker till Tyskland tillsammans för vildsvin. Vi får se hur det blir med allting. Jag gillar inte heller att vara ensam hemma, tycker till och med att det är lite obehagligt så numera brukar jag ta mig ledigt och göra någon egen resa istället under tiden.

    Kan bara hålla med Dig om att vi är ett bra kollegium på vår skola. Vi hjälper varandra så gott det går.

    SvaraRadera
  2. Bra idé att åka på egen resa. Kanske att det går att genomföra när Ingemar tar hunden med sig. Hittills har vi ju alltid haft en massa djur här hemma, så det har varit att snällt stanna hemma och ta hand om dem.

    SvaraRadera
  3. Vi har ju fler hundar men dem lämnar vi numera på ett utmärkt hundpensionat utanför Säffle om inte någon kan passa dem. Där har hundar det verkligen bra. Det finns ett rasthägn som de släpps lösa i under dagen och dessutom är det promenader, fräscht och nybyggt är det också. Rekommenderas!

    SvaraRadera