onsdag 2 september 2009

En ledig dag

Idag hade jag sovmorgon. Jag drog mig ända till halv nio. Enda smolket i bägarn var ju givetvis att huvudet gjorde sig påmint. Ja, givetvis hade jag migrän. Jag försökte in i det längsta att inte ta någon tablett, men fick ge upp till slut.

Irs kom hit och drack kaffe och så tittade vi på kort och pratade. Sen gick vi en liten tur när det var uppehåll mellan störtskurarna. Vi hade inte hunnit mer än att tulla första kantarellstället innan åskan gick. Jag skyndade hem för att dra ur datorer och tv:n. När jag kom tillbaka hade Irs hittat ett ställe till med guld och där var det mycket kan jag lova. Det var alledeles fullt under gräset. Det blev nog nästan tio liter. Vi gick en bit till, men nästa stället var mest småsvampar, så vi får hoppas att de finns kvar nästa vecka. Regnet hade börjat igen förstås, så vi valde att gå hem igen. Det bästa med den här svampturen var att jag inga svampar skulle ha och således behöver inte jag rensa några heller.

Förberedde lite för kvällens kursstart i linedance. Det tog emot ganska rejält. Jag hade ingen lust att åka på kurs ikväll, men jag har ju inte så mycket val eftersom jag är instruktören. Jag åkte dit och riggade iordning. De andra kom efter en stund. Det blev ju lite prat, men vi dansade oxå. Ju mer vi dansade desto bättre kändes det, så när klockan närmade sig halv sju var jag på bättre humör. En del av de gamla kom, men även några nya. Efter en timmes kurs kändes det riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar