lördag 30 januari 2010

Lördagsmys

Freddan kom redan i torsdags och Catrin kom igår. Hennes tåg var något försenat, så hon skulle få sitta och vänta i Kil i flera timmar och roligare kan man ju ha. Eftersom vi redan var på väg så tog vi svängen till Kil och hämtade henne. Annars hade vi fått åka hem igen och sen tillbaka till Arvika och det hade blivit ungefär lika långt. Som det blev så var vi hemma mycket tidigare och Catrin var givetvis tacksam för det. Vi såg slutet på Let's Dance och käkade taco.

Idag var jag uppe före Ingemar för en gång skull. Det händer inte ofta kan jag lova. Han brukar ju vara uppe och väcka tuppen :). Jag hade inte hört när Freddan kom hem, så jag var tvungen att gå och kolla så han verkligen var hemma. Jag har en tendens att bli lite orolig om jag inte vet om han kommit hem när han är ute sent. Jag har sagt till honom att säga till när han kommer hem, men han vill inte väcka mig. Gulligt, men jag vaknar ändå och då måste jag ju gå upp för att kolla istället. Han var hemma... puh!

När jag ändå var uppe så gick jag ner för att koka kaffe. Tänkte överraska Ingemar med kaffe på sängen. Det är ju i vanliga fall jag som får det.... eftersom han alltid är uppe före mig, men i morse var jag först. Jag hann ju givetvis inte bli färdig innan han kom ner, men vi tog våra koppar och gick upp och drack kaffe på sängen när han varit ute med Krut. Det var lite morgonmys innan vi gick ner för att göra frukost.

Annars har dagen gått i hemmagrejartag. Tvätt och pyssel, hämtat in ved och eldat i kakelugnen. Lagat middag! Och så passade jag på att börja sy på en väska till Catrin som hon beställt. Jag sydde ju en till mig själv för några veckor sedan och då ville hon oxå ha en. Hennes blir lite annorlunda än min, men som hon vill ha den. Givetvis i ett annat tyg. Den blir färdig innan hon åker i morgon.

Lördagsmys! Ja, vad kan man säga om det. Först tittade vi på tv4 komedi och Eddie Izzard. Vilken rolig komiker. Kan jag starkt rekommendera. Det har varit Robinsonfinal också. Äntligen! Jag är inte så förtjust i det programmet egentligen, men vi har titta ändå. Tur att det åtminstone blev Hans som vann. Han var väl kanske inte min favorit, men ändå bättre än de andra tre. Ska inte skriva något mer om det, men hoppas att jag inte börjar titta på det någon mer gång om det nu skulle bli en ny säsong.

Just nu titta Ingemar och Catrin på en thriller och det vill inte jag se, så jag sitter här istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar