måndag 1 februari 2010

Skatbo

Jag började ju på den där väskan i fredags och klippte till en till och började sy. När jag nästan var färdig med den första så tvärstoppade symaskin. Det hade blivit världens skatbo av undertråden. Jag gjorder ett nytt försök.... och likadant och likadant och likadant. Hm, vad göra? INGEMAR!!!!! HJÄLP!!!! Ingemar kom och hjälpte mig plocka isär så mycket det gick. Vi dammsög och hade oss och sen var det bara på't igen. Och tvärtstopp. Men va fa...n. Jaha, visserligen är den inte helt ny, men den är inte mer än 8-10 år, så det borde väl vara värt att fixa.

Ut på Facebook och efterlysa en bra reparatör. Jag fick lite svar och bl.a. att jag borde rengöra och skruva. Så jag öppnade upp igen och borstade med den lilla borsten. Jag borstade och borstade och borstade. Satte ihop eländet och ...... zuumm... Den gick felfritt. Yes!!!! Nu var goda råd dyra. Tiden var knapp, men jag bad Ingemar om att fixa käket och jag trampade gasen i botten och blev färdig innan Catrin skulle med tåget till GBG.... inte bara med Catrins väska utan även väskan till morsan. Sen var det till att köra fram och tillbaka till Arvika, inte bara en gång utan två gånger. Först med Catrin och sen med Freddan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar