måndag 11 oktober 2010

Chippa bilen

Har varit och chippat bilen idag, så nu är det drag i den. Kan bli svårt att hålla hastigheten än värre nu. Tur att det är så få bilar på vägen till jobbet iaf. Imorse när jag körde bilen till verkstaden ute i Sisjön, så kom jag ju givetvis i morgonrusningen. Det var kö redan innan Kallebäck. Sen gick det i sakta mak. Tog ganska mycket längre tid än vanligt. När jag kom fram hittade jag snabbt rätt och fick lämnat bilen. Fick låna en liten Clio under dagen. Då värdesätter man en större bil kan jag lova. Iaf ... så blev bilen färdig redan idag (de hade befarat att det kanske skulle ta till imorn). Det gick fortare att ta sig ut till Sisjön på eftermiddagen, även om det var lite kö den sista biten. Det kom två ambulanser som körde mellan filerna. Strax innan avfarten såg vi att tre bilar hade kört in i varandra i en seriekrock. Tur i oturen var att krocken skett i den andra riktningen. Vi tog en annan väg tillbaka.

Ganska snart kände jag att det var klart mer drag i bilen. När vi så kom till Kallebäck sa brorsan att det tar sju minuter till morsan. "Så dra på" "Lägg dig i tredjefilen och gasa" Sagt och gjort. Det gick fort uppför Kallebäck. Det tog åtta minuter till morsan, men jag får skylla på att det låg bilar framför. Jag höll mig i omkörningsfilen hela vägen. Hade jag inte haft bilar framför, hade det nog bara tagit sex minuter. Detta kan bli dyrt..... om polisen får syn på mig genom onda ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar