torsdag 14 oktober 2010

Storstadspuls

Efter tre nätter i Göteborg, styrde jag bilen hemåt. Jag körde Catrin till Linnéplatsen där hon studerar för tillfället. GU är ju ganska så stort och utspritt över hela stan. Sen krånglade jag mig ut ur stan utan ett enda missöde. Lite stolt faktiskt. Speciellt med tanke på hur virrig jag var i måndags när jag och brorsan skulle ta oss hem från Sisjön. Tur att han var med och lotsade mig. Fast jag hade ju tagit mig hem på morgonen. Bara det att han tyckte att vi skulle köra leden.

Jag körde iaf igenom Götatunneln. Det har vi bara gjort en gång förut och det var av misstag. Under Stora Hamnkanalen lyste blått i taket av lampor. Skall väl ge en känsla av att man kör under vattnet. När jag var liten hade jag ibland mardrömmar om att Tingstadstunneln skulle spricka precis när vi var i den. Konstigt!

Körde till Torp och handlade, men sen var det raka spåret. Det är trevligt att vara i storstan och känna pulsen några dagar, men sen är det skönt att komma hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar