lördag 30 oktober 2010

King Creole m.m.

Idag tog vi en sväng till Karlstad. Ingemar o Freddan skulle provaköra motorcyklar på AC-Cycle. Jag tyckte att det var alldeles för kallt. Kroppen vill liksom inte vara med. När jag sett det jag ville se, så satte jag mig i bilen och läste. De hade en fin Wideglide som föll i smaken. Såg lite lättare ut än Road kingen. Ja ja, vi får se. Kanske inte orkar köra mer över huvud taget om inte det blir någon ändring.

Efter AC-cycle så åkte vi till Haga och King Creole-caféet. Jättemysigt ställe med Elvis-atmosfär. Där fanns bl.a. en gammal jukebox med Elvisplattor i. Gott kaffe och goda mackor. Kan rekommenderas skarpt. Nygatan 8 ligger det på.

Sen drog vi oss in m ot stan. Det blev en sväng på Mitt-i-city och Kjell o company. Vi köpte en sån där mojäng som man kan digitalisera diabilder och negativ. Skall bli väldigt kul att kunna redigera gamla bilder. Pappa tog en hel del bilder som finns på dia. Eller hel del förresten, det finns väldigt mycket diabilder efter pappas fotografiska framfart. Tänk om han fått leva och få möjlighet att använda dator. Det hade han gillat.

Jag köpte mig en jacka också. En svart såklart och ganska tidlös. Tur är väl det, för den var alldeles för dyr. Mycket dyrare än vad jag trodde. Missvisande prisskyltning kan man säga. Jag trodde den kostade 699:-, men den kostade istället 1999:-. Ingemar tyckte att jag skulle köpa den i alla fall, så jag föll till föga och köpte den.

Vi åkte in på Ica Bergvik och handlade också. Där stod Bengt Alsterlind och sålde sin bok Med hjärtat i Värmland. Vi pratade en stund med honom och köpte givetvis boken. Har redan bläddrat lite i den och den ser kul ut. 50 värmländska profiler är med, bl.a. Ulf Malmros, Björn Starrin, Svennis m.m.

Vi avslutade resan med att åka via Sillerud där vi fick nybakt smörgås och kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar