måndag 20 april 2009

Måndag och jobbardag

Började jobba igen efter ett härligt påsklov. Det var riktigt roligt att komma tillbaka till jobbet, även om det ju är väldigt skönt att vara ledig. Det är väl det allra bästa med att arbeta som lärare, att vara ledig in emellan. Många tycker att det är väldigt fördelaktigt att ha så mycket ledighet, men ingen tänker på vad mycket arbete det är att arbeta inom skolan. Vi har ju faktiskt 45 timmars arbetsvecka och många gånger mer därtill. Det är alltid något som ska rättas eller läsa in sig på. Man måste uppdatera sig hela tiden. Så vi är faktiskt värda att vara ledig. Det har vi gjort oss förtjänta av.

Vi passa våra goda vänners katter oxå. De sälva är på utlandsresa en vecka, så vi ser till att katterna har mat. Idag på morgonen när jag var där så släppte jag ut en katt och in den andra. De kan inte vara inne själva samtidigt för de har dåligt tålamod med varandra. Iaf när jag kom dit i eftermiddag för att släppa ut innekatten, så mötte jag henne på gården. Hmm tänkte jag. hur har detta gått till? Ringde till husets son som inte bor hemma på veckorna. Han hade varit hemma en sväng och släppt ut katten. Så enkelt var det, men jag vart allt konfunderad en stund.

En fundering jag har när det gäller bilar är: varför kan man inte vara lite försiktig när man öppnar bildörren? Speciellt när man parkerar bredvid en annan bil. idag när jag kom ut till bilen efter jobbet, så fick jag se att någon smällt upp sin dörr i min bakdörr. Som tur var gick det mesta att torka bort, men kanske att det blir ett litet litet märke. Att det var just på jobbet det hänt vet jag pga att vi tvättade bilen igår och jag inte stått parkerad bredvid någon annan bil. Det var förmodligen en vit bil, för den hade lämnat lite vitt efter sig. Trist tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar