söndag 5 april 2009

Söndag igen

Så var det söndag kväll ..... igen. Hur fort går inte helgerna? Som tur är så går veckorna lika fort. Eller kanske hade det vara allra bäst om det gick lite långsammare, både veckorna och helgerna.

I går var jag och M i Karlstad hela dagen och shoppade. Det var en himla rolig dag. Jag brukar inte vara så förtjust i att åka och shoppa, men det var avslappnat och kul. Vi var inne i stan först och när vi kom klockan tio så var det ju nästan inget folk. Så vi fick klarat av innerstan innan det blev knökat med folk. Fick handlat byxor till dottern i Japan och en del souvernirer som vi ska ha med oss. Fick tag i ett par Eccoskor till mig själv, så jag har ett par fotvänliga skor att gå i. Har haft ett par likadana förut, så jag vet att de passar mig.

Min gubbe och M:s gube hade åkte och isfiskat. De fick några pyttefiskar, men som tur var hade de planerat annan middag. Jag och M skulle bli bjudna på middag när vi kom hem och sonen skulle vara chaufför. Kan det bli bättre? Vi fick grillat älgkött, både hel ryggbiff och rostbiff som smälte i mun. Till detta fick vi ungstekta potatisklyftor, tsatsiki och bönsallad. Jag och M delade nog på två vinare t.o.m. Väldigt trevligt och gott var det. Tack för det. Fick ju betala med migrän i morse, men det var det värt.

I dag har jag varit i Grums och dansat linedance. Alltid lika kul att komma dit. Synd att det är så långt att köra bara annars hade jag åkt dit oftare. Lärde mig 5 nya danser och de var riktigt roliga mer eller mindre. Nu spörs det om betalningen blir migrän eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar