torsdag 2 april 2009

Vårtrött

Nu sitter jag här och vill helst gå och lägga mig. Vaknade i morse med migrän, men orkade inte gå upp för att hämta nån tablett. Kände att det var ett sånt där anfall som inte skulle gå bort av sig själv. Det var ju väntat att det skulle komma med tanke på att det är dagen efter..... linedance. Till slut segade jag mig upp och fick i mig en almogran. Det tog en stund innan den verkade, men till slut gav det efter. Jag försöker att ta det lite lugnare sådana här dagar, men det är svårt. Skulle behöva ha en hel helg för att återhämta mig nu känner jag, men vet inte när en sådan helg kan tänkas dyka upp. Nu till helgen blir det en del inhandling inför japanresan och om en vecka är vi på väg. Får försöka passa på att vila på flyget.

Idag har det verkligen varit vårväder. Vi satt ute på eftermiddagsrasten i bara t-shirt och det var jätteskönt. Snön smälter fort nu, fast inte hemma förstås. Det är nog några zoner kallare här. Så har det alltid varit, men det ska väl gå i år oxå. Såg iaf tofsvipor i morse på väg till jobbet. Och på flera ställen på väg till jobbet jobbar bävrar för fullt. På ett ställe har jag sett en bäver flera gånger. Den bävern har storhetsvansinne och dämmer för glatta livet. Han har redan fällt ett tiotal björkar och har minst lika många om inte dubbelt så många till på gång som han börjat gnaga på. Jag är själv fascinerad av vatten och kan förstå hans ihärdighet. Han måste vara mäkta stolt över sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar