söndag 5 september 2010

Handlingsförlamad

När inte Ingemar är hemma blir jag näst intill handlingsförlamad. Går bara runt och får inget gjort. Precis likadant var det när barnen var små och skulle vara hos mormor, så jag kunde få städat undan. Det slutade alltid med att jag fick hämta hem dem. Jag fungerade bäst när de var hemma.

Jag har i alla fall fått läst lite specialpedagogiskt material. Har spånat lite på rapportämne och tror väl att jag börjar närma mig ett beslut. Fast det kan ju ändra sig. Har ju beslutsångest i det mesta. Jag kan ju inte äns bestämma vilken pizza jag ska ha, utan det blir kebabtallrik istället och så sitter jag där sen och ångrar att jag inte tog en sallad.

Börja annars känna mig ganska så tillfreds med tillvaron, men lite smolk i bägaren kommer man aldrig ifrån. När de ena bekymren löser sig, så kommer det genast nya. "Gilla läget" kommer väl till pass nu.

Och så var det det där förbaskade huvudet. Var på apoteket härom dagen och blir halvt ruinerad. Nu börjar jag komma upp mot högkostnadsgränsen, så sen är det bara att köra på. Gratis är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar