söndag 19 september 2010

Matlagning, röstning och skjutsning

Idag har jag gjort matlådor i mängder. Ingemar måste ha matlådor för fyra dagar med sig imorgon. Gärna lite olika mat också. Falukorv och stuvade makaroner kan man snart bli trött på. Så det har istället blivit biff och stuvade makaroner, kycklinggryta med ris och köttfärssås och pasta. Men var är potatisen då??? Det blir tyvärr inte så gott att värma frysta potatisar i micron, så därför blir det näst intill aldrig potatis i matlådorna. Det har blivit några matlådor till mig med .... i GI-version.... utan pasta, ris och potatis. Istället har jag stoppat i grillade och kokta grönsaker, hemgjord tomatsås och liknande. Nu ska jag ta tag i mitt välbefinnande och må bättre genom att äta ordentligt. Till frukost blir det stekt ägg eller omelett och bacon eller nåt annat smarrigt.

Vi har röstat idag oxå. Vi åkte nästan hela familjen. Lisa röstar i en annan kommun nu, men vi andra åkte till byn för att rösta. Det var ganska mycket folk där, mer än det brukar vara när vi röstar. Fast nu var det mitt på dagen och vi brukar nog rösta senare. Lite högtidligt kändes det allt. Det är väl 8:e gången jag röstar. Med en pappa som var politiskt engagerad gick det inte an att vägra, men å andra sidan anser jag att det både är min skyldighet och rättighet att rösta. Än så länge har jag inte engagerat mig politiskt. Det överlåter jag åt andra.

Vi fortsatte söderut och till Säffle där vi skulle släppa av Catrin. Hon skulle med tåget till GBG. Studier imorgon som väntar. Alltid lika roligt när hon kommer hem. Nästa vecka har vi planerat att gå på bokmässan och sedan äta sushi. Hon vet nämligen en bra sushi-bar i Göteborg, så den ska vi besöka. Får se om vi får med oss Ingemar. Freddan blir hemma och håller Krut sällskap.

Inte helt migränfri, men inte så värst mycket smärta heller. Förutom att det känns som träningsvärk i hela kroppen när jag vaknar.

Nu är det valvaka som gäller en stund, sen blir det natta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar