måndag 6 september 2010

Måndag och redan utsliten

Det känns som att den här veckan kommer att bli lång och jag vet egentligen redan att det är så. Det beror inte på att jobbet är jobbigt utan på att Ingemar inte är hemma. Tiden segar sig iväg. Det var en kul dag på jobbet i alla fall och jag tror nog att det kommer att bli kul resten av veckan också. Trivs gott på nya jobbet och det bästa av allt.... jag kikar in på mitt gamla jobb och tjingsar på mina gamla arbetskamrater på måndagarna när jag är i den lilla byn och jobbar. Alltid lika kul även om jag inte alltid ser alla, så ser jag några.

Fast trött är jag. Det beror väl på att jag sover dåligt när Ingemar är borta. Just nu ligger det en massa böcker och papper på hans sida sängen. Det kompenserar ju inte honom på något vis, men jag läser tills jag somnar och då hamnar de där. Fick sms förut att det inte blivit någon älg idag, således heller ingen björn. Hoppas björnarna håller sig långt bort från min man, för de är ju inte helt säkra. Krut är inte heller helt nöjd. Han gråter. Tur att Freddan är hemma. I helgen var han inte det, men när han kom hem så lugnade Krut sig något. Det är klart och tydligt hur Krut har rangordnat oss. Jag är helt klart i botten. Den man kan bråka med och som inte kan trösta.

Eftersom Ingemar o brorsan tog vår bil så får jag ha den lilla röda. En Volvo S60 D5 som sticker iväg snabbt när man trycker på gasen. Nackdelen med detta är väl att jag än mer vill chippa min bil, så den blir kvick. Ska ta mig en allvarlig funderare på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar