tisdag 21 september 2010

Kor på vift

När jag åkte till jobbet imorse så såg jag på håll att bilen framför bromsade. Hm tänkte jag. Kan det vara kor på vägen tro? Jo, mycket riktigt så gick hela flocken över vägen som ett pärlband. Jag ringde bonden direkt. Han var nog inte riktigt vaken, men tackade och gav sig förmodligen ut med en gång.

När jag sen åkte hem på eftermiddagen, så hörde jag på radion att det var kor och sprang på en annan väg än den som jag skulle köra. Jag funderade lite på hur det hade gått för bonden på morgonen. När jag kommer fram till samma ställe, där de gick över på morgonen, såg jag lite längre fram att hela flocken var på väg över vägen igen. Tydligen så är det grönare på andra sidan vägen. Det var ju bara att ringa bonden igen. "Hej du, nu är det jag igen. Nu är de på väg över vägen igen." Han fick väl kasta sig ut igen. Men så är det att ha djur, speciellt vid den här årstiden när gräset slutar växa. Det slår aldrig fel utan att djuren går ut. Hoppas bara ingen blir påkörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar