onsdag 13 maj 2009

Det 70:e inlägget

Oj vad jag skriver. Jag tycker inte att det blir så mycket, men detta är det 70:e inlägget. Det är ju ganska kul att gå tillbaka och läsa gamla inlägg. Man kommer ju inte ihåg så mycket egentligen, men det underlättar ju att läsa då. Lite kul!

Nu har våren kommit på riktigt iaf. Solen värmer rejält nu och det börjar bli riktigt grönt ute. Borde nog klippa gräset. Har planterat lite mer. Det blev en ny balkonglåda och till det tre surfinier. En blå, en röd och en vit. Lika som jag planterade i en ampel. Jag köpte en bloddroppe av hängmodell oxå. Nu är det bara änglatrumpeten som fattas. De är inte riktigt klara för försäljning än, så jag får vänta lite till. Jo förresten, jag köpte två kaskadpelargonier oxå, en mörkröd och en vit med strimmor, som jag samplanterade i en ampel. Det blir nog snyggt när de växt till sig. Fröna som vi sådde har inte grott än, iaf inte så att det kommit ovan jord. Får väl se om de tar sig.

Inte många veckor kvar nu till sommarlovet och arbetslöshet. Jag har bara vik fram till sommarlovet och vet inte vad jag ska göra till hösten. Jag börjar stressa upp mig för detta. Det är ju inte bara för att ha något att göra som jag jobbar. Pengar är ju väldigt välkommet oxå. Jag tycker inte om att inte veta att jag har en inkomst, men Ingemar sägar att allt ordnar sig. Vi har ju levt sparsamt förr, så det ska väl gå den här gången oxå. Jag får se sommarlovet som en välbehövlig återhämtning. Jag har verkligen slitit med den här klassen och tycker väl att jag kommit en bit på väg, men det är en bit kvar. Kanske jag får fullfölja, men annars får någon annan ta tag i det. Jag vill inte prata för mycket om att ungarna borde slippa byta lärare en gång till för det kan nog tolkas som att jag vill rädda mitt eget jobb. Och i dessa besparingstider har vi inte så mycket att säga till om. Att barnen kommer i sista hand är det ju ingen tvekan om.

Till helgen skall jag med kompisen till Skara och se på föreställning på Skara skolscen där hennes dotter medverkar. Det skall bli kul med en tjejhelg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar