söndag 31 maj 2009

Mors dag och syrener

Syrenerna blommar för fullt och det luktar underbart. Fönstret står öppet och doften kommer in i huset och det är mycket blommor i år. Idag har det varit Mors dag i Sverige. För några veckor sedan fick jag sms från Catrin där hon gratulerade på Mors dag, men det var ju i övriga världen då.


Ingemar kom med liljekonvaljer i morse. Freddan o Lisa hade glömt att det var Mors dag, men det gör inte så mycket. Ingemar hade planerat en liten tur till stan. Det var dragracing i Arvika idag och det passade ju bra när det var så härligt väder. Efteråt så åt vi middag på Jenny's. Det blev Entrecôte med basilikawokade grönsaker och klyftpotatis. Till efterrätt fick vi glass och jordgubbar. Alla mammor blev bjudna på det, dagen till ära. Mätta och belåtna åkte vi hem.

När vi kom hem satte vi oss på vår härliga altan och drack kaffe och bara njöt och luktade på syrenerna. Det var 27 grader i skuggan. Helt otroligt!

2 kommentarer:

  1. Aaaargh! men jag kom ihåg för tre veckor sedan iaf! O.o och sen efter det blev jag osäker på om det var denna helgen eller förra helgen så det slutade med att jag glömde bort det totallt T^T grattis i efterskott iaf ^w^ massa kramar

    SvaraRadera
  2. Man kan ju faktiskt säga som så att jag har haft två Mors dagar. Nu i söndags och då du sms:a när det var Mors dag i Japan. Det är det inte alla som har den turen minsann.
    Massa kramar tillbaka till dig Catrin

    SvaraRadera