lördag 23 maj 2009

Idag är det lördag

... åtminstone en liten stund till. Ingemars bror och fru kom ju igår. De hade med sig en pelargon till oss. Jag planterade den i en kruka och satte den på stubben vid garaget. Det blev fint. Passade samtidigt på att plantera de två fuchsiorna jag köpt och planterade om en fuchsia som jag köpt tidigare och som växt ur sin lilla ampel. Det blev också bra. Nu ser jag att det börjar bli trång för surfinierna som jag planterade i en ampel, men det får gå ett tag till innan jag eventuellt planterar i större kruka. För jag vill inte dela på dem.

Vi åt i alla fall tacos till middag. Det åt vi i stort sett varje fredag förr, men numer blir det inte så ofta. Och så satt vi och pratade och tittade på japankort. Kom väl i säng vid halv ett. Jag köpte den första boken i Twilight-serien igår. Jag har hört så mycket om den att jag kände mig nyfiken på vad det är för en bok. Jag håller ju annars på med Da Vinci-koden, men kunde inte låta bli att börja läsa Twilight-boken. Lisa fick tag i den idag, så vi kanske får läsa den samtidigt eller så får hon läsa den först och jag Da Vinci-koden nu.

Ingemars bror och fru åkte iaf hem på middan idag och vi började med ommöblering. Vi flyttade saker och möbler och bar in möbler från lillastugan, så här börjar bli riktigt bra. T.o.m. Ingemar tycker det. Vi har flyttat in tv:n i finrummet och det blev så bra som jag tänkt.

Här har varit fint väder idag, men det kom lite regn och åska på tidig kväll.

Ingen migrän, men jag har istället haft magkatarr. Det är heller inte så roligt. Men några Rennie till det, så blir det lite bättre.

I morgon skall vi gå till skogen med saltstenar till älgarna, så då hoppas vi på fint väder och kameran får följa med så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar