torsdag 18 juni 2009

En massa måsten

Sommarlovet har börjat, men inte är man ledig för det. Först och främst borde jag ta tag i att ta nytt kort till körkortet. Det är dax att förnya det. Tycker inte att det är så länge sedan sist, men det har visst gått tio år. Sedan är det tandläkarn eller tanshygienisten rättare sagt. Tandläkarn behövde jag ju inte träffa i år. Yeeiiha! Men lite tandsten och sånt där skräp ska ju bort.

I går var jag i stan, men glömde att gå på Apoteket och jag bara måste hämta mediciner. Brukar bunkra upp med ett lager, så jag inte blir utan, men det har jag inte haft tid med, så nu står jag utan och det går inte inför en helg. Det vågar jag inte. Speciellt inte med vetskapen om att jag haft migrän i flera dagar. Jag har provat utan mediciner ett par dagar, men man orkar ju inte hur mycket som helst. Och att fördärva midsommarhelgen helt och hållet vill jag inte riskera.

Jag och Ingemar har varit gifta i 20 år den här midsommaraftonen. Egentligen är det den 23:e, men det var ju midsommarafton då, så vi får väl fira det på midsommarafton iaf. Det var jättefint väder för 20 år sedan, men det ser inte ut som att det ska bli så särskilt fint väder imorn. Väderutsikterna är dåliga så att säga, men fira kan vi ju göra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar