lördag 13 juni 2009

Studentvecka

Nu är studentveckan nästan över. I varje fall för min del... om man inte räknar in körning. Veckan har varit ganska lugn ändå. Freddan var bara i skolan på tisdagen och då för att få information om studentdagen. På torsdagen körde han till skolan själv. Jag var ledig den dagen för att förbereda här hemma. Vi skulle ha tjälknöl och potatissallad och andra sallader. Tjälknölen var en älgstek som varit i ugnen under natten.



Tårtor beställde jag från kondiset. Det blev lila tårtor med både sockerkaka och maräng i och med lila marsipan på. Jättegott!

Studenten fick ett bra slutbetyg även om allting kan bli bättre. Nu är det militärtjänsten som väntar här näst.

Själv har jag jobbat sista dagen på mitt vik, men hoppas givetvis på fortsättning. Inget är klart än, men hoppas kan man ju. Fast först ska jag vara ledig och hämta nya krafter. Även om jag haft mycket migrän så har det fungerat bra att jobba. Fast jag borde inte jobba heltid, det är en sak som är säker. Häromdagen fick jag ett migränanfall som hette duga. Jag har haft så vid några tillfällen förut. Det börjar med att jag inget ser när jag ska läsa. Det blir som en svart fläck rakt fram och det är omöjligt att tyda vad det står. Samtidigt så fladdrar det vid sidorna som om man tittar i vatten och så blir jag yr och mår illa. Inte långt därefter så kommer smärtan. Vid dessa tillfällen räcker det inte med en tablett. Det får bli några naproxen oxå för att hjälpa och så får jag snällt gå och lägga mig. Efter dessa anfall så känner jag mig ganska mörbultad.

Det har nu varit några regniga dagar, så nu längtar jag efter sol och värme. Imorgon åker halva styrkan på jobbet till Paris, men jag beslutade mig till slut för att stanna hemma. Paris finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar