torsdag 25 juni 2009

Porslinsbröllop och sommarvärme

Den 23:e var det 20 år sedan midsommarafton 1989. Då gifte vi oss... jag och Ingemar. Men hur firar man porslinsbröllop. Jag har aldrig hört någon som gjort nåt stort av det. Det är silver- och guldbröllop som firas. På midsommarafton fick iaf Ingemar en biljett till Alan Jacksons konsert i Eskilstuna den 14 augusti. Jag ska ju givetvis med. Annars firade vi inget särskilt. Den 23:e som är den egentliga dagen enligt datum fick jag blommor på sängen av Ingemar som han varit ute och plockat innan han åkte till jobbet. Det tycker jag är romantiskt.


Men hur är det då att ha varit gift så länge. Det är väl som livet mest. Det har sin uppgångar och nergångar, men i huvudsak är det bra. Det är som min mamma säger "den som säger att de inte haft problem ljuger". Det roliga när man varit tillsammans så länge är ju att man känner varandra utan och innan. Något som händer ganska ofta är att när den ena tänker något så dröjer det inte länge innan den andre säger det. Dagen för bröllopsdagen så tittade vi på Allsång på Skansen av någon underlig anledning. Det var väl inget annat att se kan jag tro. I alla fall så var det med en tjej som jag aldrig varken sett eller hört förut. Hon sjöng en sång och jag tänkte för mig själv att hon hade en countryröst. När sen Ingemar sa det samma som jag tänkt efter nån minut, så tittade jag bara på honom och han sa - jag vet. Det här händer faktiskt ganska ofta och vi blir ganska fulla i skratt.

Sommarn har kommit nu. Fast man är ju skeptisk eftersom man av erfarenhet vet att det kan gå över lika snabbt. Men vi ska i alla fall åka till Strömstad till helgen och det ska bli kul. Vi har hyrt en liten stuga ihop med goa vänner, som vi har åkt till Strömstad med i många år. Så nu längtar jag till imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar