söndag 30 augusti 2009

Söndag morgon

Ingemar berättade att han sett en del kantareller i närheten när han var ute med Krut på lördagen. Han hade även sett ett annat ställe, som jag inte hittat. Så vi gick ut en sväng efter morgonkaffet med varsin spann. Vi tog inte med Krut för vi skulle ju inte så långt och det är bara jobbigt att ha honom uppe i svampen. Det var mer svamp än vi räknat med. Jag kom på ett annat ställe som vi inte undersökt i år än. Det stället hittade Frederick första gången. Han var väl ca 6 år och kom springande från skoggläntan med tröjan full i svamp. Han sa, "Jag vet inte om det är kantareller", men det var det. Han hade ju varit med några gånger i skogen, så egentligen visste han. Men det är bra att vara försiktig. Där fanns det iaf kantareller och dem plockade vi givetvis. Vi fick ihop 10 liter på en liten stund. De ligger nu och väntar på att jag ska rensa dem.

Krut var så missnöjd med att inte få gå med till skogen, så vi tog med honom till bäcken en sväng. Det gillade han. Ingemar släppte honom och han sprang omkring. Bäcken var väldigt spännande. Jag har väl berättat om när han gräver i hundgården, om hur kul han tycker det är att "flytta" vatten? Annars står det nog om det på hans hemsida. http://www.kruthunden.se/


Här har vi Vängsebäcken som gränsar till vår mark. Experimenterade med kameran lite och fick till lite mjölkiga bilder. Ska ner igen och ta stativet med. Det kan nog bli häftiga bilder. Dessa blev lite ljusa, så jag får fortsätta med experimenten.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar