fredag 12 februari 2010

En mycket bra dag

Eftersom jag har några kompdagar att ta ut, så bestämde jag mig för att vara ledig dagen till ära. Ordnade med vikarie och planerade för dagen och åkte hem igår med gott samvete. Torsdagar är ju numer speciella då det är dagen då Ingemar kommer hem från sitt veckojobb i Norge. Och jag såg verkligen fram emot en ledig fredag ihop med min man.

Dagen började med ett pip ifrån mobilen, men jag orkade inte kolla. Kände bara på mig att det var onödigt tidigt. Nästa pip kom strax innan Ingemar kom med kaffet. Han hade tänt ljus och hade med en liten paket. Paketen var fint inslagen med ett hjärta på. Jag höll mig länge innan jag öppnade. I paketen fanns en lite berlock med två ihopsatta hjärtan. Gulligt!!

Vi åt frukost och tog det väldigt lugnt innan vi åkte en sväng till stan. Vi fikade på Nordells och handlade. Sen fick vi hemlängtan och åkte hem. När vi kom hem tog vi en sväng med skotern. Dagen har bjudit på kallt väder, men strålande solsken.

Till middag gjorde vid älgfilé, klyftpotatis och till det rött vin. Till kaffet åt vi budapestrulle. Detta åt vi framför tv:n och Let's Dance. I kväll var det Marcus Birros tur att lämna. Kanske egentligen rätt, men jag gillar Birro, så jag tycker det är synd, men han gick visst till final i På spåret istället, så någon rättvisa finns det ändå.

Det enda som fattas denna dag är givetvis barnen, men de kommer hem nästa helg, så vi tar igen det då. Jag vill att de ska göra det som de vill i första hand. Jag finns ju här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar