söndag 7 februari 2010

Energetics

Ja, så heter min motionscykel. Den har fått stå oanvänd länge, men nu har jag gått och tittat länge på den och faktiskt tagit mig ett par turer. Det har gjort gott för ryggen. Att bara gå gör inte någon större verkan, men att cykla gjorde susen. Är verkligen glad att jag provade.

Motionscykel!!! Det får många att rynka på näsan. En del tycker att man kan motionera på andra sätt. Visst kan man det, men det finns väldig många fördelar med en cykel som man inte behöver åka iväg på. T.ex nu när det är snö. Det behövs inga dubbdäck. Man kan cykla "hem" när man vill. Man kan titta på tv om man vill. Man kan släppa styret utan att behöva vara rädd för att välta. Man cyklar så långt (länge) man orkar.

Andra tycker att det inte är någon variation i en motionscykel, men det är det visst. I alla fall på min. Där finns olika program med olika motstånd som varierar. Något som man inte gör på en motionscykel är att man inte slutar trampa i "utförsbackarna". Man trampar hela tiden.

I morgon ska jag prova på Zumba. Det verkar skitkul. Hoppas på att gå en kurs nu i vår i det. Mer om det en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar