lördag 6 februari 2010

Migränskolan 9

Tre år sedan första mötet med Migränskolan, som då låg på Sommarsol i Vejystrand, men numer ligger på Hjälmslund ( se länken). Vad har jag fått med mig? Sammanfattningsvis kan man säga att det i stort hänger på mig hur mycket migrän jag ska ha. Jag har kommit fram till att den största triggern för mig är vad, hur och när jag äter. Sedan finns det givetvis andra faktorer som spelar in. T.ex. hur mycket jag engagerar mig i saker och ting, men även på vad jag gör. Linedance är ju ett sådant ting. Det är ofta jag har migrän efter en träningskväll. Kanske det kan bero på att jag tappar vätska, som inte blir påfyllt ordentligt.

Vissa dagar brukar jag slarva med maten, men jag brukar ha med en näringsdryck eller frukt i väskan för att återställa balansen snabbt.

Jobbet!!! Stressigt??? Det är egentligen inte det att det är stressigt på jobbet, men vi har så lite tid till återhämtning. Det är väldigt sällan som man hinner ta rast. De tillfällena är lätträknade. Det är givetvis inte bra.

Det är tur att det finns helger så man kan återhämta sig. Ingen migrän idag, men ryggen är åt helvete. Nu måste jag ringa kiropraktorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar