torsdag 29 januari 2009

Bara en dag kvar till helg

Idag glömde jag mobilen och det gick görbra, men det är så konstigt att det alltid ska ringa folk när man inte har den med. En av ungarna sa till mig att jag glömt mobilen hemma idag. Första tanken var: hur kan han veta det? Men hans mamma hade försökt ringa mig, så därför visste han.

Idag vaknade jag utan migrän. I var hemma idag med. Han har fortfarande ont i magen och mår illa. Det går ju magsjuka lite varstans nu och jag har själv börjat må illa. Hoppas verkligen jag klarar mig.

Vi har annars varit i stan och städat det allra sista i lägenheten. Ska man fuskstäda så ska man göra det så att det inte syns. Jag lärde mig fuskstädning när jag städade på ett sjukhus för 100 år sedan. Man kan räkna med att hyresvärden drar fram spisen det första de gör och har man inte städat där så drar de fram kylen oxå och så åker man på påbackning. Får nog lära sonen ett å annat knep förstår jag. Fast man vill ju inte lämna nån lort efter sig i onödan heller.

Kvällen har gått åt till att slappa, men nu ska jag gå och lägga mig. Bäst att ta med en spann tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar