lördag 24 januari 2009

Det snöar

Nu snöar det igen. För vilken gång i ordningen den här vintern det är, vet jag inte. Det är mysigt när det snöar, men tråkigt när man vet att det förmodligen inte får ligga så länge. Det är trist på skolan oxå när det är snö. För ungarna kan inte följa de få regler som är. De får kasta snöboll på anvisat ställe, men det är väl inte tillräckligt roligt. Utan det ska kastas på andra ställen och gärna då lite extra hårt.

I o voffsen är i skogen igen, fast det måste vara besvärligt idag med all snön som yr. Snön kryper ju in överallt när det är så här.

Jag skypar med C och borde väl egentligen baka, men har migrän, så jag har inte rätta gaisten. Får väl göra det senare eller imorn kan jag tro. Ska ha fikat på måndag, så det är bäst om jag gör något gott att bjuda på. Det är alltid roligast om alla blir nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar