onsdag 28 januari 2009

Ha ha

Imorse satte jag mina goa ungar i skräck. De fick helt oväntat ett prov i läsförståelse. Oj oj oj, vad det gnälldes. Meningar som "det här har du inget sagt om", "vi som har så mycket läxor" m.m. Man kan bara skratta åt det. När de fick klart för sig att det bara var ett träningstest, så blev det lite lugnare och det var helt tyst i klassrummet en bra stund. Det var en härlig känsla. Då tänkte jag att det kan ju faktiskt vara tyst, men måste de ha prov för att det ska vara tyst? Hm...

Slutade lite tidigare idag, men blev kvar en stund längre iaf. En del är skönt att få gjort på jobbet, så jag slipper ta med det hem. Sen var det raka vägen hem och laga middag. I var hemma för magont. Kanske magsjuka på gång. Han ser ganska blek ut faktiskt. Vi får se imorn om det är bättre. Sen var det att åka till lokalen för lite linedanceträning. Jag och 8 träffades och försökte klura ut några danser som vi lärt oss hos HL. När övriga gängen kom trampade vi in Country Roads och Travelin' Music. Det gick ganska bra faktiskt. Nu känns det i foten att jag dansat iaf, men det är ju så himla kul, så en del smällar får man ta.

Men nu ska jag gå och lägga mig och läsa Livstid av Liza Marklund. Har inte läst många skönlitterära böcker de senaste åren, så det var riktigt roligt att fastna i en bok. Hon skriver ju ganska fängslande. Det tråkiga är att numer ser jag Helena Bergström framför mig när jag läser om Annika Bengtzon. Ja ja, det kunde varit värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar