måndag 26 januari 2009

Måndag

Jo det blev en del bak igår. Bakade både kakebröd och gluten- o laktosfritt bröd och muffins. Känner mig riktigt nöjd faktiskt. Migrän förstås, men inte värre än att det gått hyfsat bra.

Idag vaknade jag utan migrän. Kors i taket! Det är inte klokt när det gått så långt. Jag har nu kommit in i en fas med mer dagar med migrän än tvärtom. Jag behöver nog stanna till. Men jag trivs ju så himla bra med mitt jobb. Tyvärr höll ju inte dagen sig till att bli migränfri utan migränen kom smygande mot eftermiddagen. Tog ingen tablett förrän jag kom hem, vilket blev en liten pers. I hade stekt ryggbiff och det var väldans gott. Jag tog en tablett och migränen började sakta men säkert suddas bort. Jag vet att det bara är smärtan som försvinner, men den känslan när värken planar ut är en härlig känsla. Man börjar kunna tänka klarare igen.

Ska försöka ta det lite lugnare, men det är ju så svårt. Har för mycket att tänka på. Tråkiga händelser som inte riktigt vill släppa. Men snart ska det väl ordna till sig. Nu har jag Japan-resan att se fram emot. Då ska jag och guben åka och hälsa på dotra. Det ska bli så roligt att träffa henne. Nu har vi ju inte träffat henne på över fem månader, så vi längtar ordentligt. Men fram till dess blir det att jobba. Ja, det är ju inte så långt kvar till sportlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar