söndag 18 januari 2009

Kylskåpet strejkade

Igår vaknade jag ju med migrän. I var i skogen med voffsen. Jag hade ju planerat sovmorgon, men fick ge upp. Det är ingen idé att försöka när huvudet spränger. Hasade mig ner och tog några tabletter och lite näring. Efter några timmar började jag fungera någotsånär. Tur att jag inte får sådana här anfall på veckorna. Det är inte så ofta nu för tiden som jag har så kraftiga anfall på morgonen, mest lagom. Jag kokade mig lite kaffe oxå fortfarande ovetande om vad som hänt.

När I kom hem sa han lite så där i förbifarten att vi måste tömma kylskåpet. O nej, tänkte jag. Varför måste han alltid komma med sådana lysande idéer när jag inte vill. Ja, vi var ju helt enkelt tvungna. Kylskåpet hade ju stoppat. Jaha, jag såg tusenlapparna flyga iväg, men sansade mig. Jag är ju ganska positiv egentligen, så jag började tänka att en rejäl rengöring både inne, under och bakom skulle göra susen. Oj vad mycket grejer man har i sitt kylskåp. Det märker man när man börjar plocka i det. Vi fick iaf ut grejerna och dragit fram kylskåpet... det var ju ett tag sedan... Städade och satte i kontakten igen och kylskåpet startade.... puh. Nu håller vi tummarna för att det ska fungera ett tag till. Vi köpte det för ..... 13 år sedan, så det kanske börjar bli till åren...

När vi ändå höll på så frostade vi av frysen oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar