söndag 29 mars 2009

Glömde visst

Jag glömde helt att kommentera något om finalen i Let's Dance. Jag har varit lite smågrining för att inte Morgan gick till final. Jag tycker verkligen han var värd det. Det syntes oxå tydligt att han tagit till sig juryns kritik angående axlarna i tangon. Det såg mycket bättre ut i fredags på uppvisningsdansen. Han har ju oxå hela tiden varit ödmjuk inför kritiken och tagit till sig den. Det gjorde ju inte alla precis. Scott t.ex. blev ju sur istället. Laila var ju skitbra och vilket shownummer de gjorde, men jag är jätteglad för att Magnus vann. Jag hade ju honom som andra favorit. Men allra roligast var ändå att Annica fick vinna i år. Det var ju tredje gången gillt. Hon är ju helt otrolig på att lära ut. Henne skulle man ha som danslärare.

Hur gick det i går då? .... med Earth Hour. Vi satt i mörker och stängde av tv:n oxå. Men det märks att man är van vid att ha på tv:n eller datorn. Vi umgås alldeles för lite med varandra utan dessa apparater. För ett tiotal år sedan gick vår gamla tv sönder. Gubben hade sagt långt innan att den dagen då tv:n går sönder ska vi inte någon ny tv. Visst tyckte jag, det går väl bra. Den dagen bildröret gick sönder så kunde man ändå höra ljudet. Vem tror ni satt och lyssnade på tv:n? Jo, gubben min. Jag tyckte att det var lika bra att slänga ut den, men det tog några dagar innan han gjorde det. Sedan var vi utan tv i nästan ett år och det gick hur bra som helst. Vi spelade spel och läste och hade roligt. Ungarna sa inget om att de saknade tv:n. Men många andra tyckte synd om våra barn som ingen tv hade. Till slut så köpte vi en ny tv, så nu sitter vi där. Men vi har varit benhårda på att ungarna inte skulle ha egna apparater på rummet. Istället har vi tittat tillsammans och umgåtts.

Åter till Earth Hour. Vi satt i mörkret, men såg att det lyste på många ställen på andra sidan sjön. Dåligt! kan man tycka, men jag tror nog att många inte visste om det. Informationen har gått dåligt fram. Tråkigt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar