lördag 21 mars 2009

Utflykt

Igår blev jag så besviken när Alling åkte ur Let's Dance att jag inte hade någon som helst lust att skriva något. Jag tycker faktiskt att han var värd en finalplats.

Sonen kom hem igår. Det var kul. Vi käkade gott och tittade på TV. Jag var lite deppig och ledsen, men jag vet egentligen inte varför. Har haft ont ganska mycket det sista och det högg till ganska rejält i ryggen härom dagen, så det är nog så att jag är utsliten och det tär på psyket. Så när helgen kommer slappnar jag av och då kommer det över mig och tårarna tränger fram. Har inte haft så mycket migrän som tur är. Det räcker gott med smärtan i musklerna. Ibland har jag så jäkla ont att jag inte vet hur jag ska stå ut. Men av någon underlig anledning så går det oxå.

Som sagt sonen kom hem för att vi skulle göra en utflykt ner till Uddevalla idag och då köpa ett oljetråg till hans bil. Vi var uppe lagom tidigt och kom iväg vid halv tio-tiden. Vi var först på ett ställe där det var amerikansk auktion och sen åkte vi till Torp shoppingscenter. Köpte några böcker som vi ska frakta med oss till Japan till dottern där. Vi passade på att äta Tacobuffé. Det var ganska mycket folk. Det satte sig en familj bredvid oss. Pappan och sonen (ca 8-9 år) hade likadana kepsar på sig. När de skulle ta mat, så sa mamman till sonen att han skulle ta av sig kepsen. Dottern tog då kepsen och retade son bror genom att slå honom med den. Pappan däremot tog aldrig av sig kepsen. Då kan man undra.... Var han ett hopplöst fall och kommer sonen att bli ett lika hopplöst fall? Han kommer förmodligen att ta efter sin pappa. För barn gör ju inte som man säger utan som man gör. På andra sidan av oss satt ett ungt par, som inte verkade gilla varandra, utan satt mest och käbblade om vem som var bäst. Ja, man blir inte klok på folk ibland.

Sen åkte vi och köpte det där oljetråget och sen åkte vi hem. Bilen är hur go som helst att både köra och åka med i, t.o.m. att sitta bak var hur bra som helst.

När vi åkte ner skulle vi fika i Bäckefors. Vi tog en sväng in till centrum. Men uuh vad hemskt. Allt var stängt. Det fanns ingenting kvar förutom tomma affärslokaler. Den byn var verkligen öde.

Ikväll har vi tittat på Robinson. Vi har inte riktigt bestämt om vi vill se på det eller inte. Man kan ju undra vad vissa tänkte när de sökte till tävlingen. Trodde de att det var semester? Själv skulle jag aldrig få för mig att söka till Robinson. Jag avskyr nämligen ormar. En anledning till att titta på Robinson är att det är spännande med gruppdynamik och konflikthantering. Annars kan det lika gärna vara med det programmet.

Det har iaf varit ordentligt vårväder idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar