måndag 9 mars 2009

Mera snö

Det började redan snöa lite på lördagkvällen. Fortsatte lite försiktigt mot söndagen och slutligen vräkte det ner ..... igen. Vi som skulle till HL och dansa linedance. Chauffören ringde och undrade om vi verkligen skulle ge oss ut i snövädret. Jag hade inte tänkt så mycket på vädret, så jag sa att hon fick bestämma. Vi ville ju gärna åka och dansa, så då gjorde vi det. Det var snöigt, men blev mindre av den varan ju närmare vi kom. Väl framme dansade vi i ca 2,5 timme och fick lära oss minst 5 nya danser. Nu är det upp till oss att trampa in dem. Alla var roliga, så vi ska nog göra så gott vi kan.

Migrän då? Jo men visst. Det var ju inte länge innan det visade sig som ett tryck över huvet. I med en tablett, sen dansa vidare. Fast huvet är ju inte riktigt hundra. Det går trögare kan man säga, så nån dans överlämnade jag helt till 8:an att memorera. Hade en vansinnig värk i alla muskler när jag åkte hem. Tog en Naproxen till natten, så jag kunde sova längre stunder. Om jag inte gör det, så blir det mest vakentid annars.

Vaknade till av att snön for av taket. Tänkte positivt att nu ska väl den där jävla snön snart ge med sig och vi kan få vår. Det märks ju så väl nu att våren är nära. Fast vi har fortfarande mycket snö kvar. Men... en stark sol smälter snart bort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar