fredag 3 juli 2009

Åskväder igen och Arvika-festivalen

Idag har det åskat för tredje dagen i rad. Har det hjälpt? Tror inte det. Men det har i varje fall kommit en rejäl åskskur. Jag var inte hemma när det regnade, men såg redan i Sulvik att det var oväder hemöver.

Ja, jag har varit i Arvika, för vilken gång i ordningen den här veckan vet jag inte. Jag körde in Frederick. Han kom hem på morgonen med sin bil och skulle till doktorn med sin rygg. Jag körde honom till Arvika efteråt och köpte spikmattan. Frederick är på Arvika-festivalen den här helgen. Han och några kompisar har slagit upp tältet och ska genomlida några nätter på "den lugna" campingen.

Festivalen började ju igår och jag och Ingemar åkte en sväng in till stan för att titta. I år är jag absolut inte sugen på att gå själv. Inga band som särskilt lockar mig. Annars är ju Depech Mode det stora dragplåstret i år, men inget av mina favoriter precis. Den enda låten jag känner igen är väl "Just can't get enough". Men det som är kul med festivalen är i första hand engagemanget från alla ungdomar som arbetar med att få till allt. Det är beundransvärt.

Tråkigt är att så många gnäller för att det är högljutt och de blir skräpigt (visst jag tycker oxå det ser trist ut när skräpet blir liggande efter att vederbörande gått, men det arbetas hela tiden med att samla upp skräpet, så det blir inte liggande länge) och att det är en massa fylla och droger. Ja, visst är det sorgligt med droger, men i det stora hela är festivalen väl bara positivt för ungdomarna och äldre, för Arvika och för oss som bara ser på. Bara dessa frisyrer är värt ett besök i Arvika under festivalen. Och det är ok att titta. Kanske jag åker in till Arvika och fotar lite imorn. För det är det värt.

1 kommentar:

  1. fota så mycket festivalare som du bara kan mamma för jag vill se!! eftersom detta är andra året i rad som jag inte kan gå på festivalen T_T nästa år så!!

    SvaraRadera