lördag 25 juli 2009

Det är tur att huvudet sitter fast....

.....annars hade jag väl glömt det någonstans. Idag har vi åkt mot Mantorp. Vi ska på dragracing imorn. Just nu är vi en bit nedanför Askersund på Harge bad och camping. Vi har hyrt en liten stuga för övernattning. Meningen är att vi ska köra Freddan till Skövde på måndag. Han ska ju in i det militära. Göra lumpen. Vi tar turen förbi Mantorp för att se på dragracing.

Vi hade egentligen inte bråttom iväg, men ändå så åker man ifrån det viktigaste. Freddan hade varit på fest i Arvika och sovit över, så vi skulle hämta upp honom där. När vi kom till stan kom jag på att vi, eller rättare sagt jag, glömt inkallelsepapper, betyg m.m. Det var ju bara att vända och åka hem. Vi blev en timme försenade. Lundgrens åkte i förväg till Laxå. Där skulle vi egentligen övernatta, men som skrivet, så har vi hamnat på Harge camping.

1 kommentar:

  1. Hallsberg var ju platsen där jag växte upp, alltså inte så långt från Askersund. På Harge var jag någon vecka sommaren 1968 (!). Gården som ligger (låg?) inbäddad i grönska till vänster när man kör in till Hargebaden ägdes av morföräldrarna till den lilla flicka som jag passade när jag jobbade i familj ett år och vi bodde där en semestervecka.

    Lustigt nog hörde jag ifrån den familjen för bara något år sedan.

    Nu närmar sig jobbet igen med en farlig fart, just när man hunnit vänja sig vid att vara ledig

    SvaraRadera