tisdag 7 juli 2009

Shopping

Vad kan man göra i regn om inte shoppa?? Jag och M åkte till Charlottenberg för en shoppingrunda. Vi gick först in på Sport Shoppen. Det började med att det pep när vi gick in. Oj då, tänkte vi och så backade jag tillbaka. Uppenbarligen var det jag som gjorde att det pep. Personalen tittade ju givetvis och alla andra också för den delen. Jag viftade med väskan framför larmpelarna och jo visst var det väskan som pep. "Det var jag", sa jag lite urskuldande. Som tur är så brukar jag inte skämmas i sådana lägen. Det är bara att bjuda på, för jag vet ju att jag har rent mjöl i påsen. Jag började plocka i väskan och provade lite olika saker, bl.a. den nya lilla väska som jag köpte i Strömstad. Då kom jag på att det nog var mascaran av märket Max Factor, som låg i den lilla väskan. Den har jag köpt på Ica Maxi i Mölndal och det satt kvar en larmlapp på den som de avlarmar (trodde de uppenbarligen) när de gnir den lite mot deras rullband. Jag fick pillat av den med mycket möda och allt var frid och fröjd. Det hör till att mascaran nästan är slut, så den var ju inte ny precis och har varit med i en och annan affär tidigare utan att ge ett endaste knyst i från sig.

Sen gick vi vidare i affären för att se om jag kunde hitta mig en jacka. I den här affären finns det hur mycket kläder som helst. Så till slut så hittade jag en jacka med byxor till. Den fanns i alla möjliga färger och jag provade en grön och en röd, men köpte givetvis en svart. Varför ändra på sig??? Under tiden som jag provade jackor pep larmet flera gånger. Det finns inte bara mycket kläder på Sport Shoppen, där finns ett oerhört känsligt larm också, men väldigt trevlig och hjälpsam personal.

Vi fortsatte in på köpcentrat. Jag hittade en del grejer på ÖB, bl.a. schampo och balsam och lite annat krafs. Vi var på Glitter och hittade lite krafs. Och så tittade vi på resväskor på Adriatik som finns i allsköns färger. Vad jag misstänkte så vill Catrin ha en rosa. Så nu hoppas jag på att vi kan skicka en resväska med Fia när hon åker och hälsar på Catrin innan hon kommer hem.

Vi avslutade shoppingrundan med att handla mat på Konsum. Jag som inte skulle ha mer än tomater och gurka, fick med mig en hel kasse hem. Jag skulle inte handla något överhuvudtaget egentligen, utan åkte med som sällskap och för att komma ut lite.

Ikväll har jag tittat på Michael Jacksons minnesstund. Egentligen är...var inte han min idol... trodde jag, men det är allt många låtar han gjort som jag gillar ändå. Och låtarna med Jackson five under Motown-perioden är ju inte helt fel heller. Han var och är en stor artist, inget snack om saken. Visst tårades ögonen många gånger under cermonien. Vi ska nog inte tro på allt som tidningarna skriver, inte ens en bråkdel. Vi kände inte honom personligen och kan inte döma. Döm ingen förrän du gått hundra mil i dens mockasiner (gammalt indianordspråk).

Ps. Glömde ju alldeles av att skriva att jag haft migrän idag. Ds.

2 kommentarer:

  1. Har Du testat spikmattan något mer? Jag är lite nyfiken, funderar på att köpa en själv. Det verkar spännande med lite självplågeri. :-))

    SvaraRadera
  2. Jo då, jag håller mig på mattan he he. Det är självplågeri, helt klart, men jag ger det en chans. Det tar väl ett tag innan man märker resultat kan jag tro.

    SvaraRadera